Шанхай, Китай
Новината, свързана с българския пазар от салона в Шанхай е, че в близко бъдеще има вероятност един изключително можещ офроудър да се появи у нас. Официалният представител на GWM за България, Българска автомобилна индустрия (БАИ), води преговори в момента с компанията-майка за възможността да започне да продава у нас и Tank 300.
Това научихме лично от извора по време на 21-вото автомобилно изложение в Шанхай, на което нашата медия има уникалния шанс да присъства.
Tank 300 бе един от основните акценти по време на пресконференциите за GWM и Tank. Хубавото е, че Tank 300 наскоро претърпя драстично обновяване, което ще го направи още по-привлекателен за потенциалните купувачи. Затова и от БАИ имат желанието, сега трябва и GWM да даде зелена светлина.

Пламен Георгиев / CarMarket.bg
Иначе, макар 300 да е най-малкият член в гамата на Tank, компания, основана преди 4 години и която вече може да се похвали с 650 000 продажби, той е изключително подходящ за нашия пазар, тъй като предлага страхотни офроуд възможности и супер атрактивен дизайн. Бих могъл да спекулирам, че ще предложи и много конкурентни цени за това, което предлага, ако (или когато) дойде.
Иначе интересът към този модел в Китай е огромен. В първия ден, след като започнаха да се приемат поръчки за фейслифта, компанията отчете 20 000 заявки за 24 часа. Тогава цената му в Китай е била между 199 800 и 249 800 юана (49 950 – 62 450 лева).
Последното е само щипка сол към общата картинка. За Tank 300 е важно, че стъпва на рама, както и всички останали модели в гамата на марката. Голямата новост под предния капак е монтирането на нов 2,4-литров 4-цилиндров дизел със 186 к.с., с който от GWM са изключително горди. При независими тестове той е подобрил параметрите за разход и пробег, които официално са дадени от компанията.

Пламен Георгиев / CarMarket.bg
В моторната гама фигурира 2,0-литров турбо бензинов двигател с 224 к.с. и 387 Нм, както и другата голяма технологична гордост на Great Wall, а именно плъг-ин хибридната система Hi4-Т, с чиято помощ моделът предлага мощност от 408 к.с.
Интериорът също е впечатляващ: изключително модерен, изключително висококачествен, с масивно количество естествена кожа, задължителния „телевизор“ (14,6 инча) на таблото.
Дългият 4760 мм Tank 300 (2750 мм междуосие) е с просвет 224 мм, има бързи и бавни, рама, споменах в началото, блокажи на диференциали, бързи и бавни предавки, има абсолютно всичко, за да предложи наистина високи офроуд възможности, което е и залегнало в сърцевината на Great Wall Motor.